Sunday, March 4, 2012

Bloggstafett!

Tack för det söta och fiffiga systrar!
- nu är det min tur i Stinas vårstafett!

En vårmåndag som denna passar det bra att ställa in siktet framåt!
Vart vill jag egentligen?
Visste du att sannoliketen att man uppnår ett mål är större om man faktiskt skriver ner det rent fysiskt?

Så det ska vi göra nu, en "Fyll i bok" i Artjournaformat.

Såhär gjorde jag:

Först fotade jag en massa tomma ytor, jag är lite svag för väggar och skrapiga skruttiga elskåp. Gillar man blåa himlar med molntussar (vem gör inte det) funkar det likabra- huvudsaken är att det är fria ytor i bilden, annars är det svårt att se vad man skriver.



Sen skrev jag ut alltihop på vanligt kopieringspapper och limmade upp det på kartong.
Man kan också välja att limma fast dom i en bok eller en snygg reklambroschyr eller nåt.


Sen skrev jag ut själva fyll i- frågorna:

Vilket är ditt mål?
Vilka fördelar får du när målet är uppnått?
Vad hindrar dej från att uppnå ditt mål?
Hur kommer du förbi dina hinder?
Sätt upp datum för delmål
Hur kan du belöna dej själv när målet är uppfyllt?


Jag valde att göra det på vitt papper för att den ska synas ordentligt, för sen klistrade jag upp textremsan lite varsomhelst som det passade i bilden. Jag gillar att det är lite upp och ner och hit och dit. (bry er inte om felstavningen är ni snälla)


Sen är det bara att börja fylla i!



Lycka till med målgången!!!

Och nu över till Rebecca!

Ha en magisk måndag!

6 comments:

Stina Glaas said...

Bra uppgift med bra frågor! :-) Men vet du, jag skulle vilja ha mer bilder på hur du fyllt dina sidor. Har man aldrig gjort något liknande kan det vara svårt att veta hur man ska fortsätta. Och så vet jag ju att du gör det snyggt, och då är det ju synd om oss som inte får se. ;-)
KRAM!!

Alexandra - Pysselmaniker said...

Kul idé och du har helt rätt, att få ner det på pränt blir bättre! Det skulle ju kunna bli en bra present. För att komma igång skulle man i så fall kunna skriva en del påståenden så får man kryssa i det som passar in =)

Henrietta said...

Jätte rolig idé! Lite udda!

//Henrietta

Fiffiga Systrar said...

Helt rätt det dätr med att det är lättare att uppnå målet om man skriver ner det! Kul idé! kram från oss systrar..

Borgmästaren said...

Bra idé! Fint blev det också! tack för tipset!

ulla laiho said...

Men oj vilken bra idé! Ibland kan man ha svårt att nå ett uppsatt mål och det här är mycket bra frågor att ge sig själv för att nå hela vägen fram. Tack för detta tips!