Sunday, January 4, 2009

nystart

nu kommer jag ut ur mitt ide och blinkar lite yrvaket mot skärmstrålningen...
Åhhh vad underbart det är att vara lediga allihop tillsammans!
Långa sovmorgnar, hasa omkring i mysbrallor och stor varm julklappskofta.
Jag har verkligen semestrat från allt, tillockmed mej själv!
Inte bloggat, inte surfat, inte scrappat, inte städat inte gjort nånting egentligen!
Jo ett slott av toarullar och äggkartonger.
S gjorde ett automatgevär. Kul att han fortfarande överraskar efter tolv år.



Fast igår började vi rådda lite i klädkammaren.
Bland anat hittade jag miljarder alster från mina konstskoleår.
Vad gör man med hundraelva krokiteckningar, tjugo målningar och en bunt självporträtt?
Det är alltså dom som är kvar sen den första utrensningen, dom som ändå är rimligt bra?
Funderar på att tapetsera en vägg med dom kanske, fast det blir jättejobbigt för barnen när dom blir äldre och ska ta hem kompisar och har hela hallen tapetserad med nakna gubbar som deras mamma har ritat. Hahahaha det kan bli riktigt kul.

Närå.
Jag lägger tillbaks dom längst in i garderoben.

I morgon ska jag scrappa. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör...

1 comment:

Jenny said...

Låter spännande med en så fin vägg med massa teckningar ;)
Tack för hälsningen på min blogg. God fortsättning och hoppas du och de dina får ett toppen år.